zondag 30 september 2018

Sentimental sunday: Een broche uit de jaren 20



In een doosje met allemaal kleine spulletjes (zonder bijzondere waarde) vond ik een broche met de naam van mijn oma erop.
Deze broche had ik nog nooit gezien. Jammer, want ik had opa of oma graag gevraagd wanneer en waarom oma deze broche heeft gekregen.
Het is denk ik wel duidelijk dat het een cadeautje is van mijn opa aan het meisje op wie hij zo verliefd was.
Maar was het misschien gegeven tijdens een huwelijksaanzoek? Kijk eens goed, het ene vogeltje bovenop de broche biedt het andere vogeltje een wormpje aan..............
Een mooie herinnering aan beide mensen van wie ik zoveel gehouden heb en die inmiddels al zo lang niet meer leven.........
Waarschijnlijk is de broche van been gemaakt. 
Hoe mooi fijn is de naam uitgezaagd!


foto © Cigale
broche uit eigen bezit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten