zaterdag 13 juli 2019

Ouderwetse theemuts



Een zoldervondst: een theemuts in de vorm van een popje.
Ik wist van het bestaan, ik vond hem prachtig in mijn jeugd.
Wat een geluk dat ze bewaard is gebleven.


Deze theemuts werd gemaakt door mijn oma.
Groot was mijn verrassing toen ik in een bewaardoos met gehaakte en gebreide kleedjes (o zo fijn en mooi) een brei/haakboek tegenkwam met............
het patroon van de popjestheemuts!
Alleen het bloemenmandje ontbreekt.
"Theemuts Hollandsch vrouwtje"


© Privé bezit Cigale



2 opmerkingen:

  1. Wow, wat een prachtige vondst en de theemuts is nog zo mooi in tact! En dan ook nog het patroon gevonden! Helemaal compleet, nou ja, bijna dan op het bloemenmandje na. Je gaat de theemuts nu toch wel een mooi plekje geven in huis?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms komt ze tevoorschijn. Met haar warme rokje ligt ze nu weer te slapen op zolder......... Ik vermoed dat heb bloemenmandje nooit is gemaakt. Er is een broche-hanger in de vorm van een bloemenmandje en als ik me goed herinner hing die ooit aan haar arm.

      Verwijderen