maandag 11 maart 2019

Femmes Fatales



Nog tot 24 maart 2019 is de tentoonstelling
te zien in het Gemeentemuseum Den Haag

Zoals bijna alle modetentoonstellingen die door dit museum worden georganiseerd ziet ook deze tentoonstelling er perfect uit.

Ik laat een selectie zien van de foto's die ik maakte.

Vrouwenwerk? 
Van links naar rechts:
Robe à la française 1790-1794 (zijde)
Robe à l'anglaise (vermaakt) 1775-1799 (zijde, linnen, katoen)
Robe à l'anglaise (vermaakt in 1930) 1775-1780 (zijde, linnen)
Mantua (galajapon) 1760-1765 (zijde, linnen)
Robe à la française 1775-1785 (zijde, linnen, walvisbalein)
Habit à la français 1780-1785 (zijde, metaal)


 Habit à la français 1780-1785 (zijde en metaal)



 Mantua (galajapon) - zijde, linnen


 Detail Mantua (galajapon) - zijde, linnen



Modern Handwerk 
Iris van Herpen: Mantel haute couture collectie herfst/winter 2016
"Wilderness embodied"
kunststof, 3-D geprint



De Pioniers 
Callot Soeurs: avondjurk ca. 1925 (zijde, metaal)
Callot Soeurs: avondkapje 1920



De pioniers 
Boué Soeurs: avondjurk "Bagatelle" lente/zomer 1923 (zijde)



 Geborduurde reform-jurk



Protest en engagement
Protest in reform-jurk



Op de huid
van links naar rechts:
Jennifer de Bruyckère: ensemble (trui en broek) herfst/winter 2018 (wol en kasjmier)
Mary Quant: coltrui 1868-1970 (kunststof)
Olsthoorn'Vanderwilt: ensemble 2018 (leer)
Mies van Os: jurk ca. 1925-1926 (wol)



 Revolutionaire Minimode
Marianne David (Metz & Co) coctailjurk ca. 1967 (zijde, metaal, kunstzijde)



 Vitrine Mary Quant



 Avant-Garde vormen
Mary Katrantzou: jurk lente/zomer 2018 



Detail jurk Mary Katrantzou

Alle foto's © Cigale

Kijk voor meer foto's (© Berthi) op Berthi's Weblog

Kijk een filmpje op Youtube

3 opmerkingen:

  1. Leuk om ook op je blog foto's te zien van de expositie Femmes Fatales!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Berthi, vond jij ook de kleding van de man onder de guillotine zo luxe?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja Tineke, dat viel me ook op. Vandaar dat ik er ook een foto van heb gemaakt (niet geplaatst op mijn blog). Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de man die kleding zou dragen op dat moment.

    BeantwoordenVerwijderen